top of page

אז מה עדיף , אתר או חנות בזירת מכירה?

יש לך מוצר, הבנת שהעתיד נמצא באונליין, החלטת לעשות צעד ולחשוף ברשת את המוצר

אז מה עדיף?

נתחיל בהצגת ההבדלים בין אתר לזירת מכירה-

אתר הוא חנות אונליין שלך, שרכשת במיטב כספך או הקמת בחינם.

זירת מסחר היא מעין קניון וירטואלי, שבו את מקבלת חנות ויכולה למכור בה את המוצר שלך.

דוגמאות לזירות מכירה – אטסי, איביי, אמזון, מרמלדה

היתרונות לפתיחת אתר-זו סביבה שבה את שולטת, את מעצבת (או מי מטעמך) ואת קובעת את המדיניות.

את לא תלויה ברוב המקרים בעמלות.

יש לך יד חופשית על הנראות והתכנים. יש לך נוכחות אינטרנטית, נכס דיגיטלי משלך.

היתרונות בזירת המכירה- הקמת חנות במהירות ללא צורך במתכנת,

תנועה גדולה של לקוחות בקניון וזה היתרון האמיתי והמשמעותי ביותר- כמות תנועה אדירה לעומת אתר(2.2 מיליארד כניסות חודשיות לאמזון, מיליארד כניסות לאיביי, 200 מיליון כניסות לאטסי)

כמויות שלא חווים באתרים פרטיים, , הימצאות מהירה יחסית ברשת, עלויות הקמה אפסיות עד נמוכות ביחס לאתר,

סליקת כספים ללא מאמץ, סביבת עבודה בטוחה למוכרות, קל לתפעול, מערכות תמיכה של הזירה- קופונים, מערכות לקידום החנות, מעקב משלוחים ועוד.

חסרונות פתיחת אתר-

עלויות הקמה ברוב המקרים מגיעות לאלפי ועשרות אלפי שקלים, חלופות אחרות יחייבו אותך בתשלום חודשי ועמלות מכירה (לדוגמא- שופיפיי)

זמן רב מרגע ההחלטה עד שהאתר באוויר- לבנות אתר לוקח זמן .

אפיון אתר- לא בטוח שאת יודעת כיצד לאפיין אתר, בטח לא אם זה האתר הראשון שאת בונה. האם צריך שירות לקוחות, היכן למקם את ה"צרי קשר" , כיצד להטמיע קופונים ומערכת דיוור, כיצד ליצור מעקב משלוחים ומה צריך להיות בדף הראשי.

למעשה בעלות אתרים רבות מעידות שהן הקימו את האתר שלהן 3 פעמים לפחות עד שהגיעו לאתר האולטימטיווי מבחינתן.

תנועה- אחד החסרונות הבולטים בפתיחת אתר, מושקע ככל שיהיה , הוא התנועה, לאחר שהאתר נפתח, צריך לעבוד בכתיבת תכנים ,בעבודה אורגנית בפינטרסט ופייסבוק של העלאת תוכן עם הפנייה לאתר, בפתיחת דף עסקי , בקידומים ממומנים בגוגל אינסטגרם ופייסבוק על מנת להביא לקוחות לחנות.

חסרונות זירת המכירה-

את חנות בקניון, הלקוחות יכולות לעבור לחנויות אחרות בקלות, את כפופה לחוקי הזירה, את חשופה לפידבקים ומשובים של לקוחות שלא ניתנים להסרה (באתר שלך תוכלי להסיר ביקורות שליליות).רצץ של פידבקים שליליים עלולים לעצור את המכירות ואף לגרום לסגירת חשבון

עמלות- על כל עיסקה את משלמת עמלה לזירת המסחר (אטסי 3.5% , איביי 10% , אמזון 15%-25% ) על כל העלאת פריט ישנה עמלה (אטסי 20 סנט ל4 חודשים, איביי 30 סנט לחודש)

שינויים- מידי פעם זירת המסחר משנה פניה ואת תאלצי להתיישר לפי השינוי- זה יכול להיות בעמלות וזה יכול להיות בגודל התמונה וזה יכול להיות במנוע החיפוש.

אז מה עושים?

אם את מותג ידוע, העולם מכיר אותך, מחפשים אותך בגוגל – ברור שאתר הוא התשובה הנכונה.

לעומת זאת , אם את עדיין לא שם, קל יהיה להתחיל את הדרך בזירת המכירה, למעשה, לאחר כמה חודשים עם חנות בזירת מסחר כמו אטסי יהיה לך ידע רב על שוק האיקומרס ועל איך עובד המסחר האלקטרוני ואז תוכלי בקלות רבה יותר לאפיין לך אתר משל עצמך.

ומה עם שילוב?-

כן. נקודה.

ארצה לפגוש את הלקוחה שלי או יותר נכול לומר שארצה שהיא תפגוש אותי גם בזירת המסחר וגם באתר שלי.

נניח שלקוחה קנתה ממני בחנות האטסי שלי, אז אדאג לשלוח לה יחד עם הפריט גם כרטיס עם הנחה לקניה הבאה אצלי באתר ואף אכניס את הלקוחה לרשימת התפוצה שלי ואדוור אותה על מבצעים ועל קולקציות חדשות אצלי באתר.

עם הזמן יגדל מעגל הלקוחות והעוקבות שלי ואעביר אותן ככל שאוכל לאתר הפרטי שלי בעוד שזירת המסחר תהווה חלק נוסף ממקור ההכנסה ולא המקור הבלעדי.

ואם לקחת את העניינים לשלב הבא- אני בעד שילוב ואף מולטי צ'נלינג או אומניצ'אנלינג – שני הביטויים הנ"ל מתייחסים למכירה בכמה פלטפורמות במקביל.

הרי אם כבר הקמתי לי חנות בזירת מסחר, כתבתי טקסטים, עיצבתי לי לוגו, למה שלא אקח את המידע הזה ואשתמש בו בעוד אתרים וזירות, הרי בכל זירה יש לקוחות אחרות, הלקוחות של etsy הן לא הלקוחות של אמזון, כנ"ל לגבי איביי.

אפשר גם לתרגם לשפות נוספות את הטקסטים וכך להגיע ללקוחות נוספות בעולם. אפשר לפתוח כמה חנויות באותה זירה,

וואו יש כל כך הרבה אפשרויות אז מה להחליט?

ההחלטה הנכונה היא זאת שבחרת. לכי איתה.

התחילי בצעד אחד , המסע התחיל

לירן וויס

Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
No tags yet.
bottom of page